Recent News

Newsletter

Error: Contact form not found.

 
Home / Wszystkie  / Błędy restauratorów  / Wakacyjna tabaka, to nie wymówka

Dla wielu restauratorów wakacje są czymś w rodzaju krainy mlekiem i miodem płynącej, jeśli chodzi o funkcjonowanie ich biznesu. Kolejki pod lokalami, szczególnie na turystycznych szklakach, rzesze oczekujących na stolik gości. Czy to okres, kiedy można powiedzieć: dobra, teraz zarabiamy, później będziemy się starać!?

Absolutnie nie! Wakacyjna tabaka, to nie wymówka do tego, byście:

  1. ignorowali potrzeby gości,
  2. stosowali gorszej jakości produkty,
  3. nie dbali o wysoki poziom obsługi,
  4. zaniedbywali social media,
  5. zapominali, że kiedyś sezon się skończy i…

No właśnie! Po zakończonym sezionie, który uznacie za ten w stylu “dobra, przecież jakoś to będzie” możecie zderzyć się z dość nieprzyjemną rzeczywistością. Jaką? Oto kilka przykładów:

  • restauracja ma średnią ocen w okolicach 3 w sieci, np. na Google Maps, bo 1. (patrz wyżej),
  • goście pod koniec sezonu omijają lokal szerokim łukiem, bo znajomi i inni podróżujący wspomnieli, że to miejsce 2.,
  • goście owszem, są, ale większość siedzi przy piwie, a je w innym lokalu, bo 3. więc tylko na to przysłowiowe piwo warto do Was wpaść,
  • cisza w social mediach (4.), to jak pierwszy znak sygnał, że to miejsce nie jest godne uwagi poza sezonem, tym samym wrzesień = pustki,
  • przespane odpowiednie działania (5.), to jak chęć startu w maratonie bez zaplecza (treningów, odpowiedniej diety i przygotowań) – niby można, ale i tak wiemy, kto dobiegnie, a kto nie dotrze do mety. I tu zza rogu wychyla się Wasza konkurencja, która wie np. że owszem, nad morzem ruch w Polse jest głównie latem, ale o dziwo i w pozostałych porach roku hotele nie świecą pustkami.

Wniosek? Podział obowiązków w restauracji, regularna kontrola załogi i tego, za co są odpowiedzialni (jakość produktów, obsługi, regularne prowadzenie social mediów, reagowanie na potrzeby gości, a także na opinie, które pojawiają się po wizytach) i realne stwierdzenie: teraz dajemy z siebie 100%! Odpoczniemy po sezonie, ale z wielką szansą na to, że goście wciąż będą do Waszego lokalu chętnie wpadać właśnie wtedy! Powodzenia!

Macie ochotę na ciekawe inspiracje i tipy dla restauratorów?
Wpadajcie na:
FB: https://www.facebook.com/AniaDebskaMerytorycznieORestauracjach
IG: https://www.instagram.com/ania.debska.merytorycznie/
TT: https://www.tiktok.com/@aniadebskamerytorycznie

Chcecie podnieść kwalifikacje swoje i swojej załogi?
Zapiszcie się na szkolenie online: “Skuteczne sposoby na podnoszenie sprzedaży w restauracji” https://www.afmedia.pl/produkt/skuteczne_sposoby_na_podnoszenie_sprzedazy_w_restauracji/

Do zobaczenia!

No Comments
Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.