Różne cele odpłatnych kampani w social mediach restauracji
Fakt konieczności prowadzenia odpłatnej kampani w social mediach restauracji jest obecnie (w większości przypadków) niezbędnym działaniem. Wynika to przede wszystkim z zasięgów, które spadły praktycznie wszystkim i wszędzie.
Trzeba zainwestować, by zwiększyć ilość odbiorców, czyli potencjalnych gości restauracji. O czym należy pamiętać przy wprowadzaniu odpłatnych kampani? Oto 5 najważniejszych kroków na start:
- ustal, jaki jest cel Twojej kampani: czy wolisz, by to FB decydował, jakie będą reakcje, czy może chcesz uzyskać więcej wiadomości, większą aktywność, a może więcej połączeń telefonicznych,
- wybierz sposób reakcji – przejście na stronę www, wysłanie wiadomości, telefon lub brak przycisku,
- dobierz odpowiednią grupę odbiorców, uwzględniając nie tylko wiek, czy lokalizację, ale również preferencje i zainteresowania,
- po ustaleniu czasu trwania i kwoty, którą chcesz zainwestować, zweryfikuj planowane zasięgi wybranej kampanii,
- dobierz różne kampanie w zależności od treści posta, czy rolki, by docierały one do różnych grup docelowych.
Nie zapomnij o jeszcze jednej rzeczy – weryfikacji swoich działań. Po zakończeniu kampanii patrz, które przynoszą lepsze efekty, np. przejścia na stronę www z opcją zamówienia posiłku, czy wysyłanie wiadomości do Ciebie z prośbami o rezerwację.
Potrzebujesz pomocy w tym zakresie? Daj znać, chętnie pomogę! Napisz do mnie w wiadomości prywatnej wysyłając link do swoich profili w social mediach, a ja powiem Ci, co zrobić, by docierać do większej ilości potencjalnych gości.