Recent News

Newsletter

Error: Contact form not found.

 
Home / Wszystkie  / Błędy restauratorów  / Facebook restauracji, to nie tylko narzędzie do komunikacji – co warto wiedzieć?

Dla wielu restauratorów posiadanie Facebooka, czy Instagrama, to wciąż coś w rodzaju – wiem, że powinienem to mieć, a więc albo na siłę zakładam i prowadzę, jak sobie przypomnę, albo wrzucam, bo inni to robią – prezentując posty z nieciekawymi i mało angażującymi followersów treściami. Warto wiedzieć, że social media nie są jednak wyłącznie przymusem, a co więcej – nie stanową tylko narzędzia do komunikacji z potencjalnymi gośćmi.

Facebook i Instagram, to poważne narzędzie, które staje się istotnym elementem podnoszenia sprzedaży usług w restauracji. Dzieje się tak, jeśli jest ono w dobrych rękach i ma się na niego plan. Poprzez docieranie do odpowiednich grup docelowych w trakcie tworzenia różnego rodzaju kampanii restauracja ma szansę na: zwiększenie gości indywidualnych w lokalu, ukierunkowanie się na sprzedaż lunchy, dotarcie do gości szukających miejsc na przyjęcia, jak również tych, którzy chcą zamówić catering.

Jak to możliwe? Otóż do Facebooka i Instagrama podejść należy przede wszystkim kompleksowo – zaczynając od dobrze przygotowanych zdjęć, ale przede wszystkim treści i pomysłów na wpisy (w tym relacje, czy rolki). Scenariusz, to hasło klucz do wykorzystania tego narzędzia by realnie podnieść sprzedaż w lokalu. Nie moi drodzy, hasło “mamy dobry lunch” nie wystarcza. Nie jest wykluczone w komunikacji, ale to kropla w morzu w kwestii tego, co powinno się pojawić w treściach oraz na zdjęciach.

Doskonałym rozwiązaniem jest oddanie na próbę social mediów w ręce specjalisty, by się o tym przekonać. Już w drugim miesiącu kogoś, kto umiejętnie przygotuje plan postów, odpowiednio je zredaguje i stworzy grupy promocji, które będą odpowiednio dobrane, restaurator powinien zauważyć efekty. Podczas wielu szkoleń uczę Was, jak to robić samodzielnie, byście nie bali się próbować. Pokazuję też, że specjalista, to przede wszystkim człowiek, który ma plan i pomysł na działanie i go realizacje – uwzględniając potrzebę ciągłej komunikacji z gośćmi oraz spójność, która jest istotnym elementem każdego profilu w social mediach.

Patrzyliście kiedyś na Waszego Facebooka, czy Instagram, jako na narzędzie do zarabiania pieniędzy (a nie ich wydawania, jak wielu z Was czasami myśli)? Zapraszam do rozmowy ze mną oraz na szkolenia, które organizuję. Chętnie pomogę Wam zmienić podejście i wykorzystać social media do podnoszenia przychodów w Waszych lokalach. Dobrego dnia.

No Comments
Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.