Strona www restauracji – czy wciąż jest potrzebna?
Coraz częściej widzę, że restauracje opierają komunikację ze swoimi gośćmi wyłącznie o profil na Facebooku, nie rozważając nawet przygotowania podstawowej strony internetowej. Dlaczego posiadanie strony www wciąż jest potrzebne?
- wciąż nie wszyscy korzystają z Facebooka, a coraz więcej osób ze względu na jego polityczne problemy i uciążliwość w korzystaniu zaczyna z niego rezygnować, przez co ucina możliwość komunikacji restauracji ze sobą w 100%,
- wiele osób w pracy wciąż nie może korzystać z portali społecznościowych na komputerach służbowych ze względu na blokowanie takich treści przez pracodawcę,
- wiele osób w tradycyjny sposób potrzebuje zdobyć czytelne informacje o restauracji: dojazd, kontakt, menu, oferta – strona internetowa daje szansę przedstawić te informacje w sposób prosty, wygodny i czytelny, a co nie zawsze jest takie w portalach społecznościowych, np. na Instagramie, czy niepoprawnie ogarniętym (a to częste!) profilu Facebook,
- strona internetowa daje szansę na pozycjonowanie w Google i właściciel nie jest zdany wyłącznie na relację lubienia się lub nie portali społecznościowych z wyszukiwarką,
- strona internetowa daje szansę na stworzenie bloga, publikację aktualnych wydarzeń w czytelnej i widocznej formie, co nie zawsze jest możliwe w mediach społecznościowych (przesuwające się posty, podpięcie wyłącznie jednej informacji na górze, itd),
- każda z form: strona internetowa, Facebook, Instagram, mają inną grupę wiekową swoich odbiorców, co w istocie nakazuje mocną analizę poprawności komunikacji w Internecie (a przede wszystkim braku ograniczania jej),
- mobilna strona internetowa ułatwia wyszukiwanie na każdym urządzeniu, bez względu na sposób poszukiwania informacji o restauracji,
- nieumiejętny dobór osób zarządzających mediami potrafi zagrozić ich przejęciem, co powoduje absolutną dezinformację w przypadku braku strony www,
- stworzenie strony www to dziś niewielki wydatek, a szansa, jaką daje wordpress pozwala na wygodną aktualizację i kontrolę wiadomości o lokalu,
- widoczność w wyszukiwarce na Facebooku, czy wśród postów polubionych stron mocno zależy od ilości wydatków na promocję, a także ilości wpisów konkurencji – oceniając obecną politykę Facebooka niezbędna jest spora ilość nakładów finansowych, by zostać w widoczny sposób zauważonym.
To część zalet posiadania strony internetowej, dlatego zanim uznacie, że jedyne, co zrobicie z zakresu poprawnej promocji restauracji w sieci, to otworzenie profilu Facebook, mocno zastanówcie się o ograniczeniach z tym związanych. Warto pamiętać, że Internet to nie przymusowe źródło dodatkowej pracy, ale jeden z najważniejszych kanałów komunikacji ze swoimi obecnymi i potencjalnymi gośćmi. Im mądrzej przemyślicie źródła poprawnej informacji o restauracji w sieci, tym dacie sobie większą szansę na zwiększanie zasięgu swojej oferty.