Pora przygotować załogę!
Przed Wami czas poważnego szykowania się do powrotu do swoich restauracji. Jednym z najważniejszych czynników jest odpowiednie przebriefowanie załogi, by stworzyli odpowiednią atmosferę dla wracających do Was gości.
Warto zatem zwrócić uwagę na kilka czynników. Osoba odbierająca telefon i przyjmująca rezerwację powinna pamiętać m.in. o:
– tonie głosu, jakim się posługuje – ma on wywoływać przyjazny stosunek do rozmówcy,
– umiejętnie tłumaczyć wprowadzone zmiany tak, by gość mimo wielu utrudnień dla niego (np. zmniejszonej ilości stolików do dyspozycji), zrozumiał, że celem takich działań jest jego bezpieczeństwo,
– sugerować właściwe rozwiązanie gościom, którzy nie zawsze będą gotowi na wciąż obowiązujące ograniczenia w odwiedzaniu lokali, np. inny termin, inny stolik, etc.,
– ciekawym zachęceniu do nowego menu stworzonego na potrzeby niższych kosztów i mniejszych zapasów, ale opierającego się o najświeższe produkty na rynku,
– stresie, z jakim wciąż żyjemy, a więc łatwej irytacji rozmówcy, itd. – umiejętna spokojna rozmowa doprowadzi do poprawnego rozwiązania każdej problematycznej sytuacji, a nerwy ją tylko zaostrzą.
Proponuję Wam zatem spotkanie z załogą i wspólną pracę nad powyższymi zagadnieniami.
To jeszcze chwilę potrwa, ale wierzcie mi, że krok po kroku wrócimy do normalności! Działajmy!