Recent News

Newsletter

Error: Contact form not found.

 
Home / Wszystkie  / Ciekawostki  / Rolki dla restauracji – zło konieczne, czy sposób na skuteczną promocję?
blank

Dla wielu restauratorów prowadzenie social mediów to wciąż zło konieczne, które wydaje się być zbędne. Wielokrotnie słyszą o nagrywaniu rolek, wrzucaniu relacji, płatnej promocji i wciąż zadają pytanie: po co mi to?

Odpowiedź jest złożona – otóż aktywne i ciekawe social media prowadzą do: odbierania restauracji, jako modnej i wartej odwiedzenia, wybierania jej pod katem zarówno pory lunchowej, jak i w opcji socializowania się – spotkania ze znajomymi, podnoszenia chęci do korzystania z jej dodatkowych usług: przyjęć, cateringów, a także imprez dodatkowych, np. weekendowych degustacji, warsztatów dla dzieci i dorosłych, itd. Tak! Aż tyle dają mądrze prowadzone social media!

Czy zatem wrzucanie relacji i nagrywanie rolek musi dla wielu z nich wciąż wydawać się problemem? Absolutnie nie! Pierwszy argument za tym, by myśleć inaczej, jest fakt, że narzędzie, które jest do tego potrzebne, jest w naszych rękach! Mamy telefony – często zaawansowane, z dobrym aparatem i opcją tworzenia materiałów dobrej jakości. Drugi argument, to coraz bardziej intuicyjne aplikacje, które nie wymagają godzinnych montaży, by tworzyć materiały.

blank

Kolejna, to stale rosnąca popularność rolek – na Facebooku, Instagramie i TikToku, które przestają się kojarzyć wyłącznie z głupotami! Tak! Wasi potencjalni klienci oglądają rolki w poszukiwaniu: wiedzy (profile do nauki dla młodzieży, czy też ułożeniu psa), inspiracji (wykańczanie wnętrz), podróżowania (ciekawe miejsca w Polsce, tanie bilety lotnicze, podróże zagraniczne, np. z dziećmi), poznawania nowych miejsc (sklepów, restauracji, hoteli), które warto odwiedzić! Bang! To właśnie tu jest puntk zaczepny dla Was! Oni chcą oglądać ciekawe miejsca, restauracje, które mają interesujące menu, wyjątkowe wnętrza, fajną obsługę – często taką, która umie złapać dystans do swojej pracy, bo to właśnie takie miejsca chcą odwiedzać. Tam chcą się pokazywać ze znajomymi, by móc np. wrzucić fajne zdjęcie do swoich social mediów. Nie gdzieś, gdzie jest nijako (zresztą pamiętacie mój atrykół “Średniacy nie przetrwają” dla Magazynu Restauracja – ten temat niedawno omówiliśmy), a tam, gdzie jest o czym mówić, pisać i co pokazywać.

Czy zatem w momencie, gdy mamy do dyspozycji bardzo żyzny grunt, na którym może wzrastać potencjał naszej restauracji – wolicie powiedzieć otwarcie: nie, to nie dla mnie? Wolę zostać przy klasycznych metodach, których efektywność stale się zmienia (w domyśle nie raz spada), wolę silić się na to, co przestało przynosić efekty i jawnie decydować się na trud zdobywania gości “po staremu”, zamiast wyciągnąć z kieszeni telefon i spróbować? Jeśli odpowiedź, nawet po cichu, zabrzmiała TAK, to – Houston, mamy problem. Wasz lokal wpada do worka z tymi, które zostają z tyłu, a Ci, którzy mówią “ok, spróbuję” mają jedynie dwie opcje – powiedzieć: “ok, nie jest źle, przynajmniej buduję jakąś markę, skoro ludzie zaczęli chętnie oglądać moje filmiki na TikToku” lub “wow, jestem w szoku, że to naprawdę działa”. Marna jest szansa na porażkę, jeśli odpowiednio przygotujemy do tego strategię – i to jest właśnie piękne w tym, by zachęcić Was do tworzenia rolek i dodawania ich na wybranym przez Was medium.

blank

Mam zatem dla Was dziś zaproszenie, nie tylko do wyciągnięcia telefonu, ale też do pierwszej praktycznej próby nagrania rolek wspólnie ze mną! Tak! Kiedy? Już 9 listopada, podczas tegorocznej edycji Targów Horeca w Krakowie, zabierzemy się za ten temat krok po kroku. Dowiecie się: jakie tematy poruszać na rolkach, jak je nagrywać, a przede wszystkim, jak przejść etap między obawą i chęcią, a realnym działaniem. Pokaże Wam, że warto!

Więcej info i opcję do zapisania się na warsztaty znajdziecie na stronie:
https://www.afmedia.pl/produkt/rolki-dla-restauracji-bez-tajemnic/

Widzimy się już 11 listopada w Krakowie!
Pamiętajcie, by naładować telefon przed naszym spotkaniem 😉

No Comments
Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.