Nie stać cie na reklamę? Nie stać Cie na jej brak!
Moja kuchnia obroni się sama.
Nie potrzebuję reklamy.
Nie stać mnie na reklamę.
Kojarzycie takie komentarze w sprawie promowania swojego lokalu? Jeśli nawet nie wypowiadacie ich sami (choć pewnie kilkoro z Was doskonale je zna), to nie raz słyszeliście to od swoich znajomych, którzy – podobnie, jak Wy – prowadzą swój gastro biznes. Wierzcie mi, moi drodzy. Nie ma dziś biznesu, który w danej formie nie wymaga odpowiedniej promocji. Biorę to stwierdzenie w pełni na barki! Dorzucam jeszcze jedno: Nie stać cie na reklamę? Nie stać Cie na jej brak!
Trzy słowa – klucze, na temat reklamy restauracji:
1. Dywersyfikacja.
2. Skuteczność
3. Weryfikacja.
1. Dywersyfikacja.
Każdy restaurator powinien promować swoją restaurację na różne sposoby i w różnych mediach – da mu to gwarancję dotarcia do szerokiej grupy odbiorców i pozwoli na uniknięcie zamknięcia się w szablonie “ten lokal jest tylko dla…”. Socilal media? Niezbędne! Pozycjonowanie w Google? Potrzebne! Ciekawe opinie na Mapach? Koniecznie! To + dodatkowe działania + dobra jakość obsługi dopiero zbuduje podstawy do marzenia każdego z właścicieli restauracji, czyli tak zwanego marketingu szeptanego!
2. Skuteczność.
To niesamowite (przerażające!), że restauratorzy wydają po kilkaset złotych, płacąc za fakturę “bo mi firma przesłała”, a nie mając faktycznego pojęcia – za co płacą! Każda osoba odpowiedzialna za przychody w restauracji powinna mieć świadomość nie tylko, co kupuje, ale przede wszystkim, jaką skuteczność to daje! Płacicie za Google Adwords – sprawdźcie, czy hasła, które przygotowaliście, są faktycznie odpowiednio dobrane. Macie świadomość kosztów pozycjonowania, ale chcecie być w Google jak najwyżej? Zainwestujcie w przewodnik, który zapewni Wam wysokie pozycje w Google pod hasłami związanymi z restauracjami w Waszej okolicy! Płacisz za wizytówkę w Google Mapach? Obudź się, ona jest bezpłatna! Chcesz nawiązać współpracę z jakąś firmą? Zapytaj, ile dana rzecz będzie cię kosztować realnie i jakie efekty przyniesie, a następnie zacznij to sprawdzać zanim powiesz TAK i zanim powiesz NIE! Miej świadomość, że są firmy nieuczciwe, ale też takie, które sprzedają usługi i produkty, które pomogą Twojej restauracji – Twoim obowiązkiem, jest pilnować i weryfikować każdą, która do Ciebie dzwoni!
3. Weryfikacja.
Wydałeś pieniądze? Nie zostawiaj tego w powietrzu! Pytaj, jak możesz z danej usługi skorzystać “na maxa”! Kontaktuj się z usługodawcą, dopytuj o dodatkowe opcje i wykorzystaj każdą złotówkę, którą przeznaczyłeś na promocję swojej firmy w 100%! Pytaj o statystyki, bądź w stałym kontakcie. Przypomnę jeszcze raz: Nie stać cie na reklamę? Nie stać Cie na jej brak! Nie stać Cię na wydawanie pieniędzy bez sensu, ale prosta sprawa – jeśli powiem Ci: zainwestuj koszt jednego obiadu na miesiąc, a zobaczysz, że wyjdziesz na plus, to pomyśl – może warto spróbować?
Powodzenia!