Recent News

Newsletter

Error: Contact form not found.

 
Home / Wszystkie  / Błędy restauratorów  / Kelner, jako narzędzie marketingowe w restauracji?

Kelner, jako narzędzie marketingowe? 🤔
Czy macie świadomość, jak istotne jest odpowiednie przygotowanie załogi do pracy, by aktywnie sprzedawała Wasze usługi? 👋

Wielu restauratorów traktuje pracę kelnera, jak zło konieczne. Zdecydowałem się na prowadzenie restauracji z obsługą, muszę więc zatrudniać osoby, które będą to robić. Często do restauracji trafiają w efekcie nie tylko osoby przypadkowe, ale też takie, które nie mają ochoty przywiązać się do pracy w tym miejscu, co w efekcie przekłada się na sporą rotację + brak zgrania zespołu. Po co mają się do siebie przywiązywać, jak za miesiąc, dwa i tak będzie na danym stanowisku ktoś inny, prawda?

Okazuje się jednak, że praca kelnera, czy kelnerki ma ogromny wpływ na zarobki restauracji. Już nie tylko chodzi o to, że niemiłe zachowanie przekłada się na zniechęcenie gości. Warto skupić się na zupełnie innym aspekcie – aktywnej sprzedaży. To ona może w widoczny dla wszystkich sposób przełożyć się na realne zyski restauracji. Od czego zacząć, by kelnerzy chcieli nie tylko zostać w Waszej restauracji, ale też zaczęli aktywnie sprzedawać w lokalu?

Oto 4 kroki, od których powinniście zacząć:
☑️ Na początek poproś, by poznał dokładnie kartę dań! Ale nie – nie każ mu jej się wyuczyć na pamięć! Zaproś go do wspólnego stołu i razem z pozostałą częścią załogi, zjedz posiłek – wykorzystaj okazję do poznania się!
☑️ Wskaż kelnerowi po 2 pozycje w każdym z elementów menu, na którym Twoja restauracja zarabia najwięcej.
☑️ Ustal konkretną i klarowną prowizję od sprzedaży – np. z każdej sprzedanej butelki wina, kelner otrzymuje dodatkowo kilka złotych do pensji. Chcesz podnieść sprzedaż wybranej pasty – tu zrób dokładnie to samo!
☑️ Spotkaj się po tygodniu z całą załogą i porozmawiaj o tym, jak każdy pracuje, jak realnie wygląda prowizja każdego z Was i dlaczego warto aktywnie rozmawiać z gośćmi. Pokazanie teamowi, że są w stanie podnieść swoje wynagrodzenie bez uwzględniania jeszcze napiwków, to jeden z najskuteczniejszych obecnie sposobów nie tylko na zwiększenie chęci do pracy, ale też utrzymanie jednej, stałej i dobrze zgranej załogi 🔝

To co, dziś siadacie i robicie listę dań, które będą aktywnie polecane przez Waszych pracowników? Działajcie 🔥

No Comments
Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.