
Pokaż smak!
Warto powiedzieć wprost – dobra prezentacja potrawy to doskonały sposób na promocję restauracji pod każdym względem. Zaczynając od gościa, który to danie skosztuje (ale najpierw zobaczy dzieło sztuki na talerzu i tym samym jego nastawienie do smaku od razu będzie bardziej pozytywne), a kończąc na wszystkich, do których dotrze zdjęcie zrobione przez niego i pokazane podczas rozmowy. Bo im ładniejsze danie, tym chętniej chce się powiedzieć – poczekaj, tylko zrobię zdjęcie!
Co zatem warto zrobić w swoim lokalu? Przede wszystkim wybrać się do kilku innych restauracji, by zobaczyć nowe rozwiązania, które zainspirują wprowadzenie zmian w swoim lokalu. Dobrze jest odwiedzić targi gastronomiczne, podczas których będzie można spotkać się z producentami naczyń, osobami odpowiedzialnymi za wystrój i wyposażenie restauracji i czerpać pomysły z tych spotkań. To również dobry moment, by odwiedzić kilka popularnych stron www oraz profili społecznościowych (Facebook, Instagram), by zobaczyć, co proponują inne restauracje oraz producenci modnym restauracjom. Nie warto bać się podążania za trendami, a wręcz przeciwnie – jeśli zatrudniamy szefa kuchni, należy tego wymagać od niego. Pytać, rozmawiać, zmieniać kartę, a czasami dodatki, których używamy do serwowania gościom dania. Bo to właśnie jeden z czynników, który tak istotnie może wpłynąć na promocję miejsca, które odwiedzą kolejni goście.
Fot. Freepik