Dobre jedzenie w restauracji, to nie wszystko!
Choć wydawałoby się, że sukces restauracji wynika przede wszystkim z dobrego jedzenia, które serwuje, okazuje się, że w dzisiejszych czasach sam smak dań już nie wystarcza. Według badań*, aż 67% gości odwiedzających restauracje uważa wizytę za formę rozrywki, a więc oczekuje czegoś więcej, niż dobrego jedzenia! Wyrażenie “upselling an experience”, czyli sprzedaż doświadczenia/wrażenia kulinarnego, to dziś jeden z głównych tematów, który każdy restaurator musi przeanalizować, by zaoferować swoim gościom to, czego oczekują.
Co zatem warto zrobić, by restauracja była na czasie w tym temacie? Otóż okazuje się, że jednym z kluczy do zrozumienia go jest pojęcie – zachwyt gościa. Dbanie o to, by od momentu odwiedzenia restauracji, każdy czynnik możliwie w jak największym stopniu zachwycał gościa.
Wystrój – nowoczesny, oparty o obowiązujące trendy, załoga – uśmiechnięta, pomocna, zawsze na czas, karta dań, która pomaga w wyborze i daje poczucie najlepszej podjętej decyzji, wygląd szczegółów – stołu, sztućców, talerzy, doskonała prezentacja dań, a do tego… dodatkowe wydarzenia, które towarzyszą wizycie w restauracji. Muzyka grana na żywo, pokaz kulinarny, gotowanie na oczach gości, serwowanie dań przez szefa kuchni, projekcja filmu, spotkanie z ciekawą osobą, angażowanie dzieci do udziału w spotkaniu, wyjątkowe i niespotykane danie serwowane tylko w tym miejscu, a nawet… zajęcia fitnessowe połączone ze specjalnym weekendowym menu śniadaniowym!
To dopiero początek poprawnego myślenia restauratora – czym jest naprawdę upselling an experience. Bo gość wraca do domu, a to właśnie po tej wizycie powinien wrócić na tyle zachwycony by nie tylko wspomnieć o tym znajomym z pracy, czy rodzinie, ale chcieć podzielić się z nimi wrażeniami wracając do tego miejsca kolejny raz.
Źródło: Restaurant Business
Fot. Freepik.com