
Chcesz zapobiegać złym opiniom? Korzystaj regularnie z Tajemniczego Gościa w restauracji!
Jest rozwiązanie, które pomoże restauratorom zatrzymać taki scenariusz. O ile samodzielna kontrola pracy i jakości w restauracji jest czymś nie podlegającym dyskusji, właściciel musi wiedzieć, że jego obecność w lokalu często zmienia w pełni jego funkcjonowanie. Załoga stara się dużo bardziej, kuchnia pracuje sprawniej, a goście dostają to, co powinni. Bardzo często nieobecność właściciela pokazuje prawdziwe oblicze restauracji, dlatego warto skorzystać z pomocy osoby trzeciej – tajemniczego gościa.
Czym kierować się wybierając firmę lub osobę, która ma odwiedzić lokal? Po pierwsze nie może to być osoba z przypadku, dla której większe znaczenie ma darmowy posiłek i zarobek, niż to, w jakim celu się tam pojawia. Profesjonalista ma za sobą doświadczenie, które pokaże właścicielowi szereg błędów popełnianych w restauracji podczas jego nieobecności. Dlatego właśnie wiedza tajemniczego gościa jest tak istotna. Czas pracy kuchni, sprawna obsługa, reakcja na wyjątkowe sytuacje (np. skarga gościa), prezentacja i smak dań – to tylko część tego, co widzi tajemniczy gość w restauracji. Profesjonalista zobaczy dużo więcej, a informacje, które przekaże po wizycie będą doskonałym początkiem dyskusji związanej z eliminacją błędów niezbędnych do poprawnego funkcjonowania lokalu.
Warto pamiętać, że zlecenie takiego zadania osobie z zewnątrz ma jeden cel – to tajemniczy gość ma natrafić na błędy, a nie ten faktyczny! To sprawdzony sposób na to, by opinie o restauracji rzadziej dotyczyły wpadek, czy niezadowolenia gości.
Prowadzisz restaurację i potrzebujesz dowiedzieć się więcej, jak zaprosić tajemniczego gościa? Napisz do naszej Redakcji na adres [email protected] – podpowiemy Ci, co zrobić.
Fot. Freepik.com