Recent News

Newsletter

Błąd: Brak formularza kontaktowego.

 
Home / Wszystkie  / Ciekawostki  / Chcesz zapobiegać złym opiniom? Korzystaj regularnie z Tajemniczego Gościa w restauracji!

Złe opinie o restauracji to prawdziwa zmora restauratorów. Goście coraz rzadziej poświęcają czas na pisanie o tym, że wizyta była udana, a miejsce warto polecić – jeśli już siadają do pisania opinii, zwykle dotyczy ona wylania żalu na rzeczy, czy sytuacje, które nie przypadły im do gustu. Tym samym tworzy się obraz wpadek restauracji, który może okazać się na tyle niekorzystny, że goście zniechęcą się do wizyt.

Jest rozwiązanie, które pomoże restauratorom zatrzymać taki scenariusz. O ile samodzielna kontrola pracy i jakości w restauracji jest czymś nie podlegającym dyskusji, właściciel musi wiedzieć, że jego obecność w lokalu często zmienia w pełni jego funkcjonowanie. Załoga stara się dużo bardziej, kuchnia pracuje sprawniej, a goście dostają to, co powinni. Bardzo często nieobecność właściciela pokazuje prawdziwe oblicze restauracji, dlatego warto skorzystać z pomocy osoby trzeciej – tajemniczego gościa.

Czym kierować się wybierając firmę lub osobę, która ma odwiedzić lokal? Po pierwsze nie może to być osoba z przypadku, dla której większe znaczenie ma darmowy posiłek i zarobek, niż to, w jakim celu się tam pojawia. Profesjonalista ma za sobą doświadczenie, które pokaże właścicielowi szereg błędów popełnianych w restauracji podczas jego nieobecności. Dlatego właśnie wiedza tajemniczego gościa jest tak istotna. Czas pracy kuchni, sprawna obsługa, reakcja na wyjątkowe sytuacje (np. skarga gościa), prezentacja i smak dań – to tylko część tego, co widzi tajemniczy gość w restauracji. Profesjonalista zobaczy dużo więcej, a informacje, które przekaże po wizycie będą doskonałym początkiem dyskusji związanej z eliminacją błędów niezbędnych do poprawnego funkcjonowania lokalu.

Jak często korzystać z pomocy tajemniczego gościa? Dobrze byłoby robić to regularnie i o różnych porach dnia, czy tygodnia – kilka razy do roku, dobierając osobę, która nie jest znana załodze i której uwagi po pierwszym razie faktycznie okazały się słuszne.

Warto pamiętać, że zlecenie takiego zadania osobie z zewnątrz ma jeden cel – to tajemniczy gość ma natrafić na błędy, a nie ten faktyczny! To sprawdzony sposób na to, by opinie o restauracji rzadziej dotyczyły wpadek, czy niezadowolenia gości.

Prowadzisz restaurację i potrzebujesz dowiedzieć się więcej, jak zaprosić tajemniczego gościa? Napisz do naszej Redakcji na adres [email protected] – podpowiemy Ci, co zrobić.

Fot. Freepik.com

No Comments
Post a Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.